Bezorging

1. Wie verzorgt het transport
2. Hoe wordt er geleverd
3. Wanneer wordt er geleverd
4. Op welk tijdstip wordt geleverd
5. Moet ik aanwezig zijn
6. Controleren na levering
7. Deelvracht
8. Kan ik zelf komen afhalen

1. Wie verzorgt het transport
Bestellingen worden rechtstreeks door de fabrikant/leverancier logistiek ingepland en uitgeleverd. 
Let op: als je producten van verschillende fabrikanten (combinatieorders) hebt besteld dan is het mogelijk dat je order los van elkaar (dus in 2 keer) wordt geleverd. Dit is afhankelijk van de gekozen merken. Voor meer informatie zie: Artikel 4 Levertermijn onder Bestellen
 

2. Hoe wordt er geleverd
Je bestelling wordt geleverd met een vrachtwagen welke is uitgerust met een 18 meter traileroplegger voorzien van een meedraaiende achteras (zie foto). 
 

De chauffeur lost je bestelling op het door jou gewenste afleveradres of hier zo dicht mogelijk bij in de buurt. De beoordeling van de chauffeur is hierin bepalend. Let op: met name oude binnensteden en arbeiderswijken met korte bochten (en/of geparkeerde auto's) en smalle wegprofielen zijn de moeilijk te bereiken plaatsen. Het kan dus voorkomen dat de materialen verder komen te liggen dan praktisch gewenst. Je zal dan helaas zelf de materialen naar de gewenste eindlocatie moeten verpakken. 

Naast de bereikbaarheid is het van belang dat er voldoende ruimte is op je perceel om de materialen kwijt te kunnen (bij voorkeur op een geegaliseerde ondergrond). Houd er rekening mee dat kraan/klemarm, die op de oplegger zit, maar een beperkte reikweidte heeft (2 meter) en dus niet overal op het perceel kan lossen.

Op aanvraag is het mogelijk om je bestelling te laten leveren met een bakwagen van 9 meter. 


3. Wanneer wordt er geleverd
Je bestelling wordt aan huis geleverd met 1 tot 6 werkdagen nadat de betaling is bijgeschreven op onze bankrekening (mits voorradig). 

De levering wordt rechtstreeks verzorgt door de fabrikant/leverancier. 
In de praktijk betekent dit dat als je bijvoorbeeld op maandag een bestelling plaatst dat dinsdag de eerst ingaande werkdag is. Binnen 6 werkdagen houdt in dat je bestelling dan uiterlijk de dinsdag de week erop wordt geleverd. In de praktijk vindt het merendeel van de leveringen plaats op de 3e of 4e werkdag maar soms ook op al de 1e werkdag.

De levertermijn is bewust gekozen en is nodig om logistiek efficient te kunnen plannen zodat de vrachtkosten betaalbaar blijven. 
Sporadisch kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad staat bij de fabrikant/leverancier. In dat geval nemen wij per omgaande contact met je op. 

Tip: 
De levertermijn is een indicatie doch geen fatale termijn. Wij adviseren je derhalve om niet direct na de levertermijn harde werkafspraken in te plannen met vaklieden maar wat tijdruimte in te bouwen. Mocht de levering dan toch iets uitlopen voorkom je dat de ingehuurde vaklieden met lege handen staan. Als deze situatie zich wel voordoet dan kunnen wij je helaas niet verder helpen.

Let op: als je producten van verschillende fabrikanten (combinatieorders) hebt besteld dan is het mogelijk dat je order los van elkaar (dus in 2 keer) wordt geleverd. Dit is afhankelijk van de gekozen merken. Voor meer informatie zie: Artikel 4 Levertermijn onder Bestellen.


4. Op welk tijdstip kan ik mijn bestelling verwachten
De levering geschiedt op werkdagen tussen 06.00 uur 's ochtends en 20.00 uur 's avonds. Op verzoek kunnen we vragen of de chauffeur even belt als hij er bijna is. Dit verzoek kun je aangeven in het opmerkingenveld van de laatste kassastap.  


5. Moet ik aanwezig zijn bij de levering
Het is in principe niet noodzakelijk om thuis te zijn bij de levering. Als je je mobiele telefoonnummer in je account opgeeft dan heeft de chauffeur altijd de mogelijkheid om je, indien nodig, even te bellen. We raden je wel aan om de plaats waar je de producten het liefst gelost wilt hebben visueel duidelijk te markeren voor de chauffeur.


6. Controleer of de bestelling in orde is
Als de bestelling is geleverd dan raden wij je aan de geleverde materialen direct te controleren op hoeveelheid en kleur versus de bestelling. Zo kun je direct constateren als er onverhoopt iets mist of niet klopt. Indien de materialen niet in orde zijn dan adviseren wij je ze niet te verwerken want dan kunnen wij namelijks niets meer voor je betekenen.

Mocht je bestelling niet kloppen dan kun je ons het beste per mail informeren. Wij verzoeken je dan relevante foto's van de tekortkoming bij te voegen zodat wij hier adequaat op kunnen reageren.


7. Deelvracht
De betreffende fabrikant/leverancier levert in basis alle producten uit je bestelling in één levering. Sporadisch kan het voorkomen dat de levering in meerdere keren plaatsvindt. Bijvoorbeeld omdat er logistiek meerdere leveranciers worden gebruikt. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de vrachtkosten. 

Let op: als je producten van verschillende fabrikanten (combinatieorders) hebt besteld dan is het mogelijk dat je order los van elkaar (dus in 2 keer) wordt geleverd. Dit is afhankelijk van de gekozen merken. Voor meer informatie zie: Artikel 4 Levertermijn onder Bestellen


8. Kan ik zelf komen afhalen
Ja, in overleg, is het mogelijk dat we je bestelling door de fabrikant laten leveren op één van de tot onze beschikking staande distributiepunten in Nederland. Maar let op, dit levert geen voordeel op in de hoogte van de vrachtkosten.
You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x